dinsdag 18 november 2014

Applicatie voor de Drift Stealth 2 : "Drift Connect" (V0895)

Applicatie voor de Drift Stealth 2 : "Drift Connect" (V0895)
De link naar dewebpagina van Drift Innovation betreffende de App voor de Drift Steath 2 vind je hier: Drift Innovation Drift-Apps.
De App heet "Drift Connect" en het logo zie je hieronder :
Opgelet ; Deze App is enkel compatibel met de Stealth 2, en dus niet met de Drift Ghost of Ghost-S.
Omgekeerd is de "Drift App" die we gebruiken bij onze Drift Ghost en Drift Ghost-S niet compatibel of bruikbaar voor de besturing van de Drift Stealth 2.
"Drift Connect" is beschikbaar voo Android en voor iOS.
Hierna enkele schermafdrukken van de "Drift Connect" Applicatie voor de Stealth 2.




In afwachting van een vertaling vind je hieronder nog enige Engelstalige toelichting :







dinsdag 4 november 2014

De nieuwe Drift Actie Camera : Drift Stealth 2

Drift Innovation is fier haar  nieuwste Drift camera te presenteren:
De Drift Stealth 2. 
>> 40x lichter dan zijn voorgangers
>> 50% kleiner dan de Ghost
>> 1080p aan 30 beelden per seconde, 720p aan 60 beelden per seconde
>> 300° draaibare lens voor een perfecte horizontale beeldafstelling
>> Wi-Fi geïntegreerd voor een volledige bediening vanaf een mobiel toestel met de gratis "Drift Connect" -App. (iOs & Android)
>> Eenvoudig in gebruik met intuïtieve menus : LED en scherm kleurcodes geven de status van de camera aan.
>> Batterij 1500 mAh met extra lange autonomie tot 3u

Inhoud van de verpakking
USB data transfer- en laadkabel, verkorte handleiding, universele clips voor monatge op de bevestigingsaccessoires, de camera (uiteraard) + 1 skibrilbevestiging, 1 vlakke en 1 gebogen 3M-bevestiging.



Deze camera maakt ook gebruik van de originele Drift universele clips en is dus 100% compatibel met het hele gamma Drift bevestigingsaccessoires.
De Stealth 2 is duidelijk geen opvolger van de Drift Ghost of Ghost-S. Hij wil zich vooral positioneren als een superkleine camera die makkelijk overal mee te nemen is en toch een verbluffende kwaliteit van 1080p HD aan 30 beelden/sec heeft. De intuïtieve menus in combinatie met de LED-kleurcodes maken hem zeer  gebruiksvriendelijk. Door zijn ingebouwde Wi-Fi, in combinatie met de gratis "Drift Connect"-App (*) kan de camera volledig bestuurd worden vanaf je Smartphone of Tablet. Zo kan je ook meteen opnames delen via sociale netwerken.
(*) Reeds beschikbaar voor Android in 'Play Store'. De versie voor iOS spoedig beschikbaar in 'App Store'.
Net als alle Drift cameras is hij stof en regenbestendig.
Voor watersporters of diegenen die de camera in de meest extreme omstandigheden wil gebruiken is er een optionele waterdichte behuizing verkrijgbaar.
De stealth 2 in zijn waterdichte behuizing is dan net zo groot als zijn grote broer, de Drift Ghost ;)




zondag 12 oktober 2014

Waar vind je het serienummer van je Drift camera ?

Waar vind je het serienummer van je Drift camera ?
Het serienummer vind je op een stickertje in het batterijcompartiment. Verwijder de achterklep van de camera, neem de batterij uit de camera en nabij de ingang van het batterijcompartiment vind je het stickertje met het serienummer.
Bij de Stealth 2 verwijder je het achterklepje en  vind je het stickertje dan achteraan op de camera. Ook via het menu instellingen kan je het serienummer oproepen. 

maandag 14 juli 2014

Aandachtspunten bij de aanschaf van een nieuwe of 2°-hands Drift camera: registratie, garantie, firmware, WiFi-App

Aandachtspunten bij de aanschaf van een nieuwe of 2°-hands Drift camera: registratie, garantie, firmware, WiFi-App

Garantie
Wanneer je beroep wil doen op de garantie heb je de aankoopdatum en het serienummer van je camera nodig. Beide gegevens vind je terug op de aankoopfactuur. Het serienummer staat ook op een kleine sticker op de verpakking van je camera. Je vind het eveneens terug in de sleuf waarin je de batterij dient te plaatsen of via de instellingen van de camera.
Op de Drift cameras is een garantieperiode van 2 jaar van toepassing wanneer je hem aankocht binnen de Europese unie. Lees hieromtrent ook onze post "Garantie Drift Cameras"in onze Blog Drift Belgium.

Om, bij eventuele gebreken, de garantie te laten gelden dien je steeds contact op te nemen met de officiële verkoper bij wie je je camera aankocht. Parallel hiermee kan je ook steeds een Support-ticket openen op de site van Drift: https://driftinnovation.com/blogs/support
Garantie 2°-hands camera
Kocht je je camera 2°-hands ? Is de camera nog onder garantie ? Normaalgezien is de camera die je 2°-hands aankocht reeds geregistreerd door de 1° eigenaar. Mocht je camera nog binnen de garantieperiode van 2 jaar vallen dan neem jij de garantie, als 2° eigenaar, niet automatisch over. De garantie is immers gekoppeld aan de gegevens van de 1° aankoopfactuur. Mocht je tijdens de garantieperiode alsnog een probleem hebben met de camera, dan dient de eerste eigenaar de contacten te leggen met de verkoper. Het komt er dan ook op aan om hieromtrent goede afspraken te maken om na te gaan of de verkoper van het 2°-hands toestel voor jou eventuele garantie-items wil/kan regelen.
Firmware
Kijk steeds na of op je camera de meest recente firmware geïnstalleerd is. Voor een optimale werking is dit aangewezen.
Om na te gaan over welke firmware je camera beschikt en voor de werkwijze om een firmware-upgrade uit te voeren volg je de link Firmware-upgrade.
 TIP! : Het herinstalleren van de firmware lost 90% van de eventuele problemen, die soms opduiken bij actie cameras, op.
WiFi-App
Voor onze Drift-cameras die beschikken over WiFi (Ghost en volgende) is het eveneens belangrijk steeds over de meest actuele firmware te beschikken. De WiFi-App en de firmware zijn immers op mekaar afgestemd.
Ook de WiFi-App is soms onderhevig aan actualisatie om ze compatibel te maken met de nieuwste Drift-cameras.
De meest recente Drift WiFi-App vind je op de App-Pagina van Drift.
Volg onze BLOG
Blijf steeds snel op de hoogte van nieuwe firmware en App's door je te abboneren op deze Blog. Dat kan eenvoudig door je e-mailadres in te voeren in het veld, rechts op deze pagina onder de "Labels".

dinsdag 24 juni 2014

MOV of MP4 selecteren bij Drift cameras

Welk videoformaat selecteren bij Drift cameras: MOV of MP4  ?
MP4 & MOV zijn 2 videoformaten die dezelfde videokwaliteit leveren. Afhankelijk van je computer-apparatuur (Mac of Windows) kies je 1 van beide formaten.
MOV is initiëel ontwikkeld door Apple als videoformaat voor hun "Quicktime Movie Player". Het MP4-videoformaat werd later ontwikkeld als standaard voor alle apparatuur anders dan Apple. De meeste, mogelijks zelfs alle, mediaspelers, beschikbaar in een gevariëerd aanbod aan besturingssystemen, ondersteunen het MP4-videoformaat. 

Kiezen tussen MP4 of MOV is dus uitsluitend gebaseerd op de plaats en apparatuur waar je je videos wil afspelen of bewerken. Als Mac-gebruiker en wanneer je je videos enkel op Apple-apparatuur wenst te gebruiken zit je goed met het MOV-videoformaat. Wanneer je echter je video's wil doorzenden of bekijken op elke anderde dan Apple-apparatuur kies je best voor het MP4-videoformaat.

Merk op: MOV-betsanden kunnen eenvoudig omgezet worden naar MP4 en omgekeerd. Er is op internet gratis conversie-software vindbaar.

woensdag 28 mei 2014

Afstandsbediening (remote) Drift HD, HD720p, Stealth, HD170 : koppelen aan je camera

Afstandsbediening (remote) Drift HD, HD720p, Stealth, HD170
Bij de aanschaf van een nieuwe camera is de afstandsbediening steeds vooraf gekoppeld ('ge-paired') met je camera. Dit wil zeggen dat beide klaar zijn voor gebruik.
Het kan echter gebeuren dat die koppeling om een of andere reden verbroken raakt. Het kan ook gebeuren dat je camera reageert op impulsen van de afstandsbediening van vrienden (binnen bereik) die eveneens een Drift-camera en gelijkaardige afstandsbediening gebruiken.Hoe los je dit op  ?


Ga vooreerst via het 'menu' naar "instellingen". Daar vind je de keuzemogelijkheid "Afstandsbediening". Deze dient actief te staan wanneer je wil dat je camera reageert op je afstandsbediening. Dus het "V"-tje dient geselecteerd te zijn ipv de "x". Selecteer je toch de "x" dan zal je camera niet reageren op impulsen van een afstandsbediening.

In hetzelfde menu (Instellingen)  vind je ook "Initialiseren afstandsbediening". Dat selecteer je door op de bevestigingsknop te drukken.
Je hebt dan 2 keuze mogelijkheden:

o> De eerste is een cirkelvormig pijltje. In die stand kan je je afstandsbediening koppelen (pairen) door op je afstandsbediening de activatieknop in te drukken. Bij een geslaagde koppeling zal de camera een pieptoon geven en naar de menu-optie "Initialiseren afstandsbediening" terugkeren. Je camera zal dan uitsluitend reageren op impulsen van jouw afstandsbediening.
o> De 2° keuzemogelijkheid is een icoontje met een rood kruisje. Wanneer je dit activeert ontkoppel je jouw camera van jouw specifieke afstandsbediening. Dit heeft tot gevolg dat je camera wel nog zal reageren op jouw afstandsbediening, maar eveneens kan reageren op impulsen van gelijksoortige afstandsbedieningen binnen bereik.

Bijkomende TIPS
o> Deze afstandsbediening bevat en 'knoopbatterij' van het type CR 2032 - 3V en is eenvoudig te vervangen door de onderzijde van de afstandsbediening los te schroeven.
o> Opgelet ; De afstandsbediening is stof- en regenbestendig maar niet waterdicht. Het is niet de bedoeling dat je ze meeneemt in het water bij watersporten. Mocht je reden hebben om te denken dat er water in de afstandsbediening is terechgekomen, adviseren we je om ze open te maken, de batterij te verwijderen en minimum 24u te laten drogen in een warme geventileerde ruimte.



Hoe doe je een "Total Reset" bij de Drift HD en Drift HD 720p

Total reset Drift HD en Drift HD 720p


"Total Reset" als laatste redmiddel !

Ook cameras werken met een besturingsprogramma (software) en zoals bij computers durven ze soms eens te haperen. Bij eventuele storingen bij het gebruik van je camera raden we volgende werkgang aan :
>> Ga eerst na of de meest recente firmware is geïnstalleerd op je camera.
Zie http://driftbelgium.blogspot.be/2014/04/firmware-update-drift-innovation-actie.html
>> Ook wanneer de correcte firmware is geïnstalleerd is het aangewezen om deze bij storingen eerst te HER-installeren alvorens verdere stappen te ondernemen.
Zie http://driftbelgium.blogspot.be/2014/04/firmware-update-drift-innovation-actie.html 
>> Pas wanneer bovenstaande niet helpt kan een "Total Reset" mogelijks een oplossing bieden.


Hoe ga je tewerk om je camera een "Total Reset" ta geven :

1- De camera dient uitgeschakeld te zijn.
2- Druk de 'menu-knop' in tegelijkertijd met de 2 'pijltjes toetsen' en hou ze ingedrukt. Dit vergt wat vindingrijkheid ;) Ik gebruik hiervoor enkele schrijfpennen. Het klusje klaren met enkele helpende handen is ook mooi meegenomen.
3- druk dan de 'activatie-knop' in om de camera te starten.
Dit lukt niet altijd bij de eerste keer. Dus mogelijks is het aangewezen meerdere pogingen te ondernemen.
4- Herinstalleer, na een geslaagde 'total reset', de meest recente firmware op je camera.

Wanneer eventuele storingen blijven aanhouden neem je best contact op met de winkel waar je je camera aankocht en/of de https://driftinnovation.com/blogs/support

PS : Voor de Drift Ghost en Drift Ghost-S bestaat er geen mogelijkheid om een "Total Reset" uit te voeren. Bij eventuele haperingen bij het gebruik van deze modellen raden we aan om de camera firmware te herinstalleren.
Zie http://driftbelgium.blogspot.be/2014/04/firmware-update-drift-innovation-actie.html
Bij de Stealth 2 vind je, na het verwijderen van het achterklepje, een klein openingetje boven het Micro-SD slot.
Met een fijn puntje -bvb een paperclip- kan je hier een Total Reset uitvoeren .